Jak promować posty opublikowane na Instagram?

Social media to nie tylko Facebook, dlatego najwyższy czas, by zająć się także promocją na innych platformach. Dzisiaj pokażę Ci, jak w prosty sposób promować posty na Instagram za pomocą Menedżera Reklam. To doskonały sposób nie tylko na zyskanie większego zainteresowania pod publikowanym przez Ciebie materiałem, ale także w pewnym stopniu zwiększyć grono obserwujących.

Wszystko znajdziesz w Menedżerze Reklam

Menedżer Reklam to świetne narzędzie, w którym znajdziesz wiele rozwiązań jakie z łatwością dopasujesz do swoich potrzeb marketingowych. Pisałem już o tym trochę w zakładce Narzędzia. I tym razem Ads Menager Cię nie zawiedzie.

Aby wypromować posty opublikowane na Instagram utwórz nową kampanię z celem Aktywność – pamiętaj przy tym o zaznaczeniu typu aktywności dotyczącej posta. Zrezygnuj także z optymalizacji budżetu kampanii, gdyż tworzone w tej chwili działania przydadzą Ci się jeszcze w przyszłości, do różnych postów. Nie martw się – niebawem wszystko Ci wyjaśnię.

Przechodząc do konfiguracji zauważysz możliwość stworzenia grupy docelowej bądź stworzenia grupy niestandardowych odbiorców. Pamiętaj, by poświęcić temu trochę swojej uwagi. W końcu od tego zależy do kogo dotrzesz ze swoimi treściami.

Umiejscowienie reklamy

W dalszej części zauważysz sekcję Umiejscowienia. Skup się, gdyż to miejsce, w którym naprawdę łatwo jest popełnić błąd. Facebook zaleca wybór automatyczny i jest to ustawienie domyślne. Jednak Ciebie interesuje konkretna platforma, dlatego powinnaś wybrać Ręczne umiejscowienie, po czym przejść do edycji. Wybór jest prosty, więc z niczym nie będziesz miała tu problemu. Wystarczy, że wyłączysz wszystkie pozostałe platformy, zostając jedynie z Instagramem.

Ustalanie budżetu

O budżetach kiedyś jeszcze porozmawiamy, obiecuję Ci to. W tej chwili jednak pamiętaj o jednej rzeczy – nie zostawiaj pustego miejsca przy kontroli kosztów. Wpisujesz tam koszt, który jesteś w stanie zapłacić za reakcję (w tym akurat przypadku). Jeśli go nie znasz, lepiej wpisać zawyżoną stawkę. Kiedy przeprowadzisz już pierwszą dłuższą kampanię zauważysz swoją średnią kwotę, którą będziesz mogła od tej pory wpisywać, najlepiej z niewielką nadwyżką.

Pamiętaj także, by ustawić końcową datę kampanii – bez tego będzie trwała ona tak długo, aż nie zatrzymasz jej ręcznie bądź nie skończą Ci się środki na koncie.

Tworzenie reklamy

Tworząc reklamę koniecznie zwróć uwagę na to, by wybrać fanpage i swój profil na Instagram. Jeśli nie widzisz go w tym miejscu, oznacza to prawdopodobnie, że nie jest spięty z fanpagem.

Wejdź w ustawienia fanpage i na lewej belce wybierz Instagram. Tam będziesz mogła połączyć konta.

Po wybraniu odpowiedniego profilu przechodzisz do wyboru posta. I uwaga – tutaj także łatwo jest popełnić błąd. W sytuacji, w której stworzyłaś podobny materiał na obu platformach, możesz omyłkowo wybrać nieodpowiedni post. Co to oznacza w praktyce? Wszystkie reakcje i komentarze, na których Ci zależy, widoczne są jedynie pod postem reklamowym. Po zakończeniu kampanii czar pryska, a Ty możesz stwierdzić, że wydałaś pieniądze na marne. Pamiętaj zatem, by najpierw oznaczyć odpowiednią platformę, a dopiero po tym wybrać treść, którą chcesz promować.

Podobnie sprawy będą wyglądać, gdy przy promowanym materiale dodasz przycisk. Tak samo jak w przypadku powyżej – tworzysz post reklamowy, a zatem reakcje i komentarze będą przypisywane do niego, a nie do treści na Twoim profilu.

A teraz trick na koniec

Jeśli właśnie opublikowałaś nowy post na Instagramie, w łatwy sposób możesz ustawić na niego kampanię reklamową. Wystarczy, że wejdziesz do Menedżera Reklam i odnajdziesz utworzony przed chwilą zestaw reklam. Klikasz powiel i dostosowujesz parametry do swoich obecnych potrzeb. Właśnie dlatego wcześniej wspominałem o tym, by zrezygnować z optymalizacji budżetu na początkowym etapie. Teraz przy każdym poście możesz decydować o tym, ile chcesz na niego przeznaczyć. Pamiętaj jednak, by zmienić post na ten, który ma być promowany (przy powielaniu kopiujesz przecież zestaw reklam razem z treścią, którą już reklamujesz).

I to by było na tyle. Właśnie uruchomiłaś kampanię, która pozwala Ci zbierać reakcje pod swoim postem na Instagram. Tym razem nie było trudno, prawda?